Globale hotelkæder vil være lokale

"At fortælle en lokal historie" er udfordringen for de store hotelkæder i dag, da hotelkæderne gerne vil bevæge sig fra standardisering til den lokale oplevelse deres gæster. Dette var tilfældet med lobbyen på Mercure Hyères Centre Hotel: Upersonlig og koldt og nu er receptionsområdet blevet omdannet til et originalt og varmt sted takket være Rockfon Color-all® loftsplader.

Indretningsarkitekt Karolina Lubkowski blev inspireret af Villa Noailles i Hyères, som er en af de første moderne villaer i Frankrig. Opgaven var bl.a. at gengive de sorte og hvide kontraster af dets interiør på loftet, her blev anvendt Rockfon Color-all loftplader i flere grå nuancer.

Arkikten opnåede således en graduerende farveeffekt med mørkere farver i "salonerne/de private områder" og afgrænset af lyse farvede vægge og lysere nuancer i områder med megen cirkulation. Minimalisme er kodeordet. Med pladernes X-kant er det usynlig, og desuden brød arkitekten den konventionelle loftinstallation ved at placere Rockfon skinnesystemet skråt (drejet 45 °) for at opnå et mere dynamisk udseende.

Lobby og reception er akustiske udfordringer

Lobbyen og reception er per definition støjende områder med høj trafik af gæster og indtjekningerne. Derfor er lobbyer altid en akustisk udfordring, da der ofte også er hårde gulve til at forstærke efterklangen. Her blev efterklangen og støjniveauet øget yderligere med de brede vinduer. Det akustiske loft gør det nu muligt for gæsterne tydeligt at høre deres samtalepartnere som var de i et stille og intimt rum.

Hôtel Mercure Hyères Centre, Hyères

19 Avenue Ambroise Thomas
83400 Hyères
Frankrig

1/1
Akustikloft:
Akustikloft:
Akustikloft:
Akustikloft:
Akustikloft:
Akustikloft:
Akustikloft:
Akustikloft:
Akustikloft:
Akustikloft:

Hotel Mercure de Hyères Centre

Land:Frankrig
Arkitekt:Karolina Lubkowski, KL Studio Design
Fotograf:Sylvain Barthelemy
Dimension:600 x 600

Relaterede projekter