Udvidede leveringstider giver luft til kerneopgaverne

12. juni 2019

Vil håndværkeren i mål med opgaven til aftalt tid og i rette kvalitet, er spildtimer noget, der for enhver pris skal undgås. Derfor udvider Rockfon nu leveringstiderne, så det bliver endnu lettere for kunderne at tilrettelægge arbejdet effektivt og slippe for unødig ventetid.

Lager med stabler af lydabsorberende akustikplader fra Rockfon

Rockfon udvider leveringstiderne og minimerer spildtid for kunderne.

Hverdagen på en travl byggeplads stiller ofte store krav til leverandørernes evne til at ekspedere ordrer hurtigt og til tiden. Tilgængelighed er derfor altafgørende for håndværkeren, der hverken har tid eller råd til at skulle vente på materialerne, når projektet først er i fuld gang.

Derfor kommer Rockfon nu med en håndsrækning til branchens professionelle, hvad enten de befinder sig på byggepladsen eller i en af de mange trælaster, der forhandler akustikproducentens løsninger. Hvor kunderne førhen har skullet placere ordrerne inden kl. 10.00 for at få leveret næste dag, kan de fra nu af vente til kl. 12.00 med at bestille og stadig modtage varerne dagen efter.

Merværdi i hverdagen 

XL-Byg har som en af Danmarks største byggevarekæder bred og mangeårig erfaring med at sikre byggeriets professionelle så stor tilgængelighed som muligt, hvad angår kvalitetsmaterialer og rådgivning. Jesper Bo Frederiksen arbejder hos XL-BYG C. Aarslew-Jensen i Nykøbing Falster med ansvar for større ordrer og licitationer. Ifølge ham stiller det tætte samspil med de udførende store krav om hele tiden at tilpasse sig markedet og optimere forretningens services.

- Som førende leverandør til byggeriet er det vores fornemste opgave at sikre byggepladsens folk hurtig og direkte adgang til de materialer, som de skal bruge for at udføre arbejdet. Det er derfor alfa og omega, at både vi og producenter som Rockfon hele tiden er på forkant med, hvordan efterspørgslen ser ud. På den måde kan vi bedst muligt lette hverdagen for kunderne, som unægteligt har et voksende behov for fleksible og tilgængelige leverandører.

Det fastslår Jesper Bo Frederiksen. Han hilser derfor Rockfons nye leveringstid velkommen og er ikke i tvivl om, at den vil skabe merværdi i en travl hverdag.

Effektiv service minimerer spildtid

- Ingen tvivl om at hurtig og effektiv levering er med til at sikre, at håndværkerne undgår spildtimer og får mere tid på hænderne. Derfor er det kun naturligt, at vi nu udvider vores deadline for placering af ordrer med nogle timer. Da vi samtidig slår dørene op allerede fra kl. 7 om morgenen, er vores kunder rigtig godt rustet til at undgå unødvendig ventetid, så de i stedet kan bruge tiden konstruktivt på deres forretning, udtaler Thomas Vilmar, salgsdirektør hos Rockfon.

Salgsdirektøren håber, at de udvidede bestillingstider vil lette mulighederne for at tilrettelægge arbejdet lidt mere effektivt. Både små og store projekter risikerer nemlig ofte forskudte tidsplaner og spildte arbejdstimer, hvis det ikke er muligt at skaffe materialerne til tiden, påpeger han.

- Det handler for os om at skabe de bedst mulige rammer omkring den udførendes arbejde. Derfor arbejder vi løbende på at optimere og tilpasse vores løsninger og services, så de afspejler kundernes ønsker og behov. Her kan vores udvidede servicetid forhåbentlig bidrage positivt til processerne i trælasterne såvel som på byggepladsen.

Det er alfa og omega, at både vi og producenter som Rockfon hele tiden er på forkant med, hvordan efterspørgslen ser ud. På den måde kan vi bedst muligt lette hverdagen for kunderne, som unægteligt har et voksende behov for fleksible og tilgængelige leverandører.

Jesper Bo Frederiksen

Ansvarlig for større ordrer og licitationer, XL-BYG, Nykøbing Falster

Relaterede artikler