Covid-19-opdatering

19. marts 2020

Tro mod vores krisestyringsmotto, ”Be the ROCK” er vi fast besluttet på at komme igennem denne storm; vi vil stå sammen med vores medarbejdere, kunder og eksterne interessenter.

Kære værdsatte kunder, partnere og interessenter

Den globale spredning af covid-19 er en udfordring, som vi ikke har set magen til i vores levetid. Den har allerede vist sig at påvirke de mest sårbare personer i vores samfund, og det er nødvendigt med en afgørende og kollektiv indsats fra både regeringer, virksomheder og enkeltpersoner for at afbøde virkningerne.

ROCKWOOL blev grundlagt som en familievirksomhed for mere end 80 år siden, og sundheden og velfærden for vores 11.700 medarbejdere, vores kunder, leverandører og forretningspartnere vil altid være vores førsteprioritet. Vi har fulgt udviklingen nøje og implementeret passende tiltag for at beskytte vores medarbejderes helbred og alle vores partneres helbred over hele verden, mens vi betjener vores kunder. I øjeblikket finder der kun aktiviteter sted, hvor det er absolut nødvendigt, mens alle kontormedarbejdere skal arbejde hjemmefra. Alle internationale rejser og sammenkomster er selvfølgelig aflyst. Selvom det ikke i øjeblikket er muligt at mødes ansigt til ansigt, er vi flyttet til de digitale platforme, hvorigennem vi vil fortsætte med at interagere med vores kunder og være så tæt på forretningen som normalt i denne tid.

Vi har arbejdet hårdt for at sikre, at vores 46 produktionsfaciliteter er sunde arbejdsmiljøer, og vi har indført yderligere foranstaltninger - herunder øget rengøring, forbedret personlig hygiejne - og endnu vigtigere, tilstrækkelig fysisk afstand på vores fabrikker til at beskytte vores kollegaer. Vi er overbeviste om, at de skridt, vi har taget, er de rigtige. Vi skal dog også være pragmatiske og lydhøre over for hurtige ændringer både med hensyn til kundebehov og lokale begrænsninger i de enkelte lande. Fra fredag i denne uge stopper vi derfor produktionen midlertidigt i nogle få lande, men fortsætter med vedligeholdelses- og logistikaktiviteter, så vi er klar til at steppe up i normalt gear, så snart markedsforholdene normaliseres. Vi vil følge situationen i disse lande nøje såvel som i alle de 39 lande rundt om i verden, hvor vi opererer, og træffe passende foranstaltninger, hvor det måtte være nødvendigt. Vi vil gøre alt for at få så få afbrydelser som muligt for vores kunder.

Dette er ekstraordinære tider, og der er ingen tvivl om, at denne pandemi vil have indflydelse på vores medarbejdere, kunder og andre eksterne interessenter både professionelt og personligt. Vi har oprettet et stærkt, centralt krisestyringsteam, og vi bygger på en fleksibel lokal-til-lokal forretningsmodel. I overensstemmelse med vores krisestyringsmotto, ”Be the ROCK”, er vi også fast besluttet på at komme igennem denne storm; vi vil stå sammen med vores medarbejdere, kunder og eksterne interessenter; vi vil tage vores del i at mindske spredningen af denne sygdom; og sammen er vi optimistiske i troen på , at vi kommer gennem denne svære krise stærkere end nogensinde.

Med venlig hilsen
Jens Birgersson
Administrerende direktør
ROCKWOOL Group