PRODUKTGENVEJ

NYHEDER

ALLE NYHEDER

Roskilde Festival som innovationslaboratorium

Roskilde Festival er ikke bare en stor fest – det er også et levende laboratorium for test af nye produkter for erhvervslivet. For andet år i træk har ROCKFON været til stede med løsninger der giver mulighed for ro og stilhed kun få meter fra Orange scene.

ROCKWOOL® koncernen var igen i år til stede med løsninger, der ligger uden for virksomhedens traditionelle kerneområde. Et lydisoleret hus på over 200 m2, en 23 meter lang lydtunnel, en ølkøler og shelters, der beskytter mod kulde, varme, brand og fugt var blot nogle af de produkter, som ROCKWOOL koncernen testede, da Roskilde Festivalen løb af stabelen. Tilstedeværelsen er ikke tilfældig.

”Festivalen er en fremragende lokal mulighed for at teste nye produkter i forhold til støj, fugt, varme, kulde – og hvad der ellers opstår af udfordringer, når en græsmark i en uges tid transformeres til en by større end Aalborg” siger Senior Vice President i ROCKWOOL koncernen, Henrik Frank Nielsen.

Festivalgæster som forsøgskaniner 


Den 23 meter lange ROCKFON lydtunnel gav festivaldeltagerne mulighed for en tiltrængt lydpause.
Det er andet år koncernen stiller et over 200 m2 stort hus af stenuld op på festivalpladsen. Udover ly for kulde, varme og regn kunne festivalgæster opleve, hvordan husets 23 meter lange indbyggede lydtunnel lukkede larmen fra tusinde festivalgæster ude og efterlod rummet med en øredøvende stilhed. Det var ROCKFON®, som tryllede med lyden takket være særlige akustiske vægpaneler af stenuld ROCKFON® VertiQ®, og ROCKFON® Cosmos™ akustiske loftplader, som absorberede al lyden.

I år har ROCKWOOL koncernen også udviklet et nyt shelterkoncept sammen med den prisvindende shelterproducent, EverShelter. De er udviklet som en foreløbig boligform, der beskytter mod kulde, varme, støj og brand. Roskilde Festivalen har fungeret som en real life test af shelterne inden de skal igennem en videreudvikling.

I den mere underholdende ende kunne festivaldeltagerne teste en ølkøler. Det er en ingeniørpraktikant i virksomhedens udviklingsafdeling, som i egen frustration over lunkne øl har udviklet en effektiv måde at nedkøle en dåseøl på 30 grader ned til 9,5 grader på 1,5 minut.

Koncernens initiativer på festivalen var vel besøgt! Festivalgæsterne benyttede flittigt ROCKFON’s lydtunnel i forbindelse med det 200 m2 store hus, hvor der i bemærkelsesværdig stilhed, på trods af den tætte placering på flere scener, kunne slappes af og hentes ny energi til den næste koncert.

Fakta om The Market

    • The Market er et 220 m2 hus på Roskilde Festival, hvor festivalgæster kan søge ly for kulde, varme og regn.
    • En 23 meter lang tunnel beklædt med ROCKFON® VertiQ®, akustiske vægplader på husets langsider, samt ROCKFON® Cosmos™ akustiske loftsplader. ROCKFON-produkterne regulerer og dæmper støjen i tunnelen, så lyden opleves markant forskellig i og udenfor tunnellen.  
    • Næsten hele The Market er lavet af stenuld, som sikrer en god temperatur og en behagelig akustik
    • Facaden på huset er beklædt med røde ROCKPANEL® plader, som er lavet af sammenpresset, lakeret stenuld.

Links


> ALLE NYHEDER
ALLE NYHEDER
Contact

Basket

Samples

    Documentation

      Place order